• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Kartka z kalendarza

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

eTwinning - projekty

Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Nasza szkoła jest na liście 85 placówek, które otrzymały Odznakę Szkoła eTwinning na lata 2020-2021. Ta odznaka to zasługa aktywnych nauczycieli eTwinnerów, którzy działają w naszej szkole od kilku lat. Był to też jeden z celów projektu PO WER. Najbardziej aktywne eTwinnerki to  Ela Szulborska i nadal działające Irena Karczewska i Anna Ginda, które prężnie  prowadzą międzynarodowy projekt. 

Szkolenie z zakresu technologii informacyjno-technologicznych

W dniu 27 listopada 2019 dwie liderki projektu PO WER – pani Kamila Michalik i Irena Karczewska – przeprowadziły szkolenie z zakresu technologii informacyjno-technologicznych dla nauczycieli z naszej szkoły. Szkolenie obejmowało programy i aplikacje, które były przedstawione na kursie „ICT for teachers” w Dublinie. W szkoleniu wzięło udział 16 nauczycielek.

DZIĘKI ETWINNING SZKOLIMY SIĘ W ZAKRESIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII

W dniu 5 listopada 2019 w Zespole Szkół im. Noblistów Polskich w Lesznowoli odbyła się regionalna konferencja warsztatowa "Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii" organizowana przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji i Krajowe Biuro eTwinning. Z naszej szkoły udział wzięły pani Anna Ginda, pani Olga Maciejewska i pani Irena Karczewska. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję dowiedzieć się więcej o nowoczesnych narzędziach TIK w edukacji (tj. bezpłatne aplikacje wykorzystywane w projektach online, bezpłatne narzędzia TIK przydatne w edukacji, roboty edukacyjne, programy do kodowania i robotyki); poznali sposoby na ich wykorzystanie podczas swoich zajęć lekcyjnych oraz mieli szansę na zapoznanie się z ofertą europejskiego programu eTwinning, służącego do międzynarodowej współpracy pomiędzy szkołami w Europie.

PROJEKT ETWINNING – SZKOCKIE LEGENDY

Kolejny projekt eTwinning został zarejestrowany przez panią Katarzynę Płaskocińską, która w ramach projektu PO WER uczestniczyła w kursie metodycznym w Szkocji.  Uczniowie klas trzecich uczestniczący w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych wezmą udział w projekcie dotyczącym szkockich legend. Będą współpracować ze szkołą z Werony. Każda szkoła skupi się na poznaniu jednej legendy, po czym uczniowie przygotują komiksy oraz krótki quiz na temat poznanej legendy dla szkoły partnerskiej. Celem projektu jest zainteresowanie uczniów kulturą kraju anglojęzycznego, rozwój sprawności językowych oraz wykorzystanie znajomości legendy i poznanego słownictwa w komunikacji z obcokrajowcami.

NOWY PROJEKT eTWINNING - EUROPEAN PENFRIENDS

W październiku 2019 pani Irena Karczewska i pani Anna Ginda zarejestrowały nowy projekt eTwinning we współpracy ze szkołami z Turcji, Cypru i Hiszpanii. Projekt zatytułowany European penfriends realizowany jest w klasie 3c i będzie trwał cały rok szkolny 2019/2020. Zaplanowano szereg działań, m.in. nagrywanie krótkich filmów video, wysyłanie listów, tworzenie prezentacji oraz komunikację online na platformie Twinspace.

POWER - podsumowanie działań nauczycieli

W załączonych poniżej prezentacjach znajdują się podsumowania działań i wyjazdów nauczycieli uczestniczących w Projekcie.

Projekt eTwinning „The most beautiful Easter picture”

Udział w projekcie PO WER miał na celu zwiększenie kompetencji zawodowych uczestników i zainspirowanie ich do korzystania z nabytej wiedzy i doświadczenia w swojej codziennej pracy nauczyciela. Pani Elżbieta Szulborska postanowiła zachęcić swoich uczniów do rozwijania umiejętności językowych i plastycznych poprzez udział w międzynarodowym konkursie na najpiękniejszą kartkę wielkanocną. Był to jej pierwszy projekt eTwinning realizowany w szkole po powrocie z pobytu w Anglii. Szkolenie w Anglii zwiększyło jej pewność siebie w posługiwaniu się językiem obcym, co ułatwiło jej pracę z uczniami w likwidowaniu bariery językowej poprzez zabawę.

Projekt eTwinning „Podróże po krajach Unii Europejskiej”

Podczas swojego pobytu w Anglii pani Anna Ginda obserwowała zajęcia w szkole podstawowej Queens Park Academy. Zainspirowana stosowaną tam metodą projektu postanowiła wdrożyć ją w pracy ze swoimi uczniami z klasy trzeciej. Z pomocą pani Elżbiety Szulborskiej zrealizowała krajowy projekt eTwinning ze Szkołą Podstawową w Głazowie pt. „Podróże po krajach Unii Europejskiej”. Celem projektu było poznanie podstawowych informacji o krajach członkowskich Unii Europejskiej, poznanie hymnu UE oraz rozwijanie szeregu umiejętności m.in. współpracy w grupie, wykorzystywania TIK oraz umiejętność publicznego prezentowania swojej pracy.

St Patrick’s Day – szukamy inspiracji i dzielimy się dobrymi praktykami

Podczas swoich mobilności w projekcie PO WER nasi nauczyciele odwiedzą m.in. Irlandię. W związku z nadchodzącym dniem patrona tego kraju, św. Patryka, szukamy inspiracji do scenariusza ciekawych obchodów tego święta w szkole. Nasze poszukiwania zaczynamy na stronach społeczności eTwinning. Pani Ela Szulborska, koordynator projektu, stworzyła wydarzenie pt. „How we celebrate St Patrick’s Day”, które ma zachęcać innych eTwinnerów do dzielenia się swoimi pomysłami na lekcje i apele z okazji Dnia Św. Patryka. Wykorzystała do tego celu aplikację Padlet, która w czytelny sposób pokazuje wszystkie zgłoszone pomysły.

https://padlet.com/elasz0811/4rdaii5bwrh4

Mamy nadzieję, że zbierzemy mnóstwo pomysłów, które później będziemy mogli wykorzystać w praktyce na zajęciach kulturoznawczych z uczniami.

Poprzez Niepodległą – wyjątkowy projekt eTwinning na rocznicę odzyskania niepodległości

Od września 2018 r. do stycznia 2019 klasa 6b realizowała wraz z setką szkół w Polsce projekt edukacyjny na platformie eTwinning pt. ,,Poprzez Niepodległą”. Opiekunami projektu byli: wychowawca p. Katarzyna Rosłon, nauczyciel informatyki p. Kamil Iwańczyk oraz terapeuta pedagogiczny p. Elżbieta Szulborska.

Założeniem projektu było stworzenie wirtualnego przewodnika po miejscowościach w Polsce, wspólne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości (poprzez tworzenie i wysyłanie kartek z życzeniami) oraz opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”.