W tym roku szkolnym 2016/17 przystąpiliśmy do ogólnoświatowej akcji - Godzina kodowania w ramach - Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA).
Uczniowie klas szóstych , pierwszych i drugich gimnazjum na lekcjach informatyki rozwiązywali zadania ze strony GODZINA KODOWANIA 2016.
Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Można w niej uczestniczyć przez cały rok, 24/7, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Do tego nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne, czy w zakresie programowania.
Cele Godziny Kodowania
Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Oferta łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogata, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney.
Mottem na stronie code.org jest:
Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki (computer science)
Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania.
W Polsce są już daleko zaawansowane prace nad włączeniem informatyki, a w jej ramach – programowania, do kształcenia ogólnego od pierwszej do ostatniej klasy w szkole, patrz https://programowanie.men.gov.pl/.
Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Oferta łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogata, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney.
Mottem na stronie code.org jest:
Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki (computer science)
Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania.
W Polsce są już daleko zaawansowane prace nad włączeniem informatyki, a w jej ramach – programowania, do kształcenia ogólnego od pierwszej do ostatniej klasy w szkole, patrz https://programowanie.men.gov.pl/.