• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Kartka z kalendarza

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Bezpieczeństwo / RODO

 

Obowiązek Informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych dla rodziców/opiekunów prawnych i uczniów

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane w skrócie RODO), informuję o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych:

Klauzula informacyjna Rada Rodziców dot. przetwarzania danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

Polityka bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej nr 3 w Piasecznie

Polityka prywatności

  1. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Zawadzkiego  "Zośki" przy ul. Głównej 50, 05-500 Piaseczno przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności użytkowników swojej strony internetowej.
  2. Szkoła Podstawowa nr 3 pozyskuje w sposób automatyczny informacje dotyczące adresów IP użytkowników strony internetowej.  Dane te służą do administrowania stroną internetową, analizom statystyk odwiedzin, ustaleniu, które podstrony są najczęściej odwiedzane.
  3. Stosujemy pliki cookies tj. pliki przechowywane na komputerze użytkownika strony. Przez używanie strony Szkoły Podstawowej nr 3  wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z niniejszą polityką. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas ciasteczek, zmień  ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnuj z używania naszej strony internetowej.
  4. Szkoła Podstawowa nr 3  używa ciasteczek aby strona internetowa działała szybciej i była łatwiejsza w użyciu, do zbierania statystyk odwiedzin strony i zachowania jej użytkowników. Na stronie możemy używać ciasteczek sesyjnych (pozostają na komputerze tylko podczas korzystania z naszej strony), stałych (pozostają na komputerze tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu usunięcia). Stosowanie ciasteczek w żaden sposób nie pozwala zidentyfikować tożsamości użytkowników.
  5. Nasza strona zawiera linki do innych stron i nie ponosimy odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności na tych stronach.
  6. Wszelkie pytania i wątpliwości o politykę bezpieczeństwa prosimy kierować na adres mailowy zamieszczony w zakładce KONTAKT.
  7. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Szkole Podstawowej nr 3  jest Pani Beata Duch-Kosiorek adres e-mail do kontaktu: b.duch@obslugarodo.pl , tel. 691 520 202

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA UCZNIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3

Celem procedur jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa uczniów w szkole poprzez:

-   wdrażanie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka,

-   usystematyzowanie zasad postępowania wobec uczniów,

-   zwiększenie kontroli nad osobami wchodzącymi na teren szkoły,

-   zapewnienie sprawnej organizacji pracy oraz przepływu informacji pomiędzy podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na terenie szkoły.

Procedury dotyczą:

-   kadry zarządzającej,

-   nauczycieli,

-   rodziców/prawnych, opiekunów uczniów,

- uczniów,

-   pracowników administracji i obsługi.

w plikach do pobrania znajdują się szczegółowe procedury.

Procedura bezpieczeństwa oraz przyprowadzania dzieci i odbioru ze świetlicy szkolnej

§ 1

Postanowienia ogólne

Procedura służy zapewnieniu dzieciom pełnego bezpieczeństwa w czasie przyprowadzania i odbierania ze świetlicy szkolnej. Określenia odpowiedzialności Rodziców lub innych osób przez nich upoważnionych (zwanych dalej opiekunami), nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły.

§ 2

Przyprowadzanie dzieci

1. Za bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły odpowiadają rodzice/opiekunowie.

2. Szkoła przyjmuje dzieci od godziny 7:00. Za bezpieczeństwo dzieci przyprowadzonych do szkoły przed 7:00 odpowiadają rodzice/opiekunowie.

3. Dzieci poniżej 7 roku życia rodzice/opiekunowie przyprowadzają do świetlicy osobiście i powierzają pod opiekę nauczyciela. Rodzice/opiekunowie, którzy zdecydują, że ich dziecko będzie samodzielnie przychodziło do świetlicy biorą na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo swojego dziecka w drodze do świetlicy szkolnej.

4. Do świetlicy dzieci są przyprowadzane przez rodziców lub przez nauczycieli. Dziecko przychodząc do świetlicy zapisuje się na listę obecności.

5. Świetlica nie odpowiada za bezpieczeństwo uczniów, którzy nie zgłosili swojej obecności.

Warunki i organizacja ewakuacji ludzi oraz praktyczne sposoby ich sprawdzenia.

Właściwe przygotowanie obiektu i organizacja ewakuacji ma na celu zapewnienie odpowiednich warunków do bezpiecznego opuszczenia budynku w przypadku realnego zagrożenia, zarówno pożarowego, jak też związanego z awarią, katastrofą, uszkodzeniem części budynku, w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń związanych z klęską żywiołową, aktami terroru itp. Obiekt szkoły zobowiązany jest do przeprowadzenia,
co najmniej raz na rok praktycznego sprawdzenia organizacji i warunków ewakuacji. Fakt ten powinien być zgłoszony na co najmniej tydzień przed do Państwowej Straży Pożarnej.

Klauzula informacyjna monitoring

Szanowni Państwo,

W związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679   z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku   
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)  informujemy, że :

Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych oraz w przypadku zagrożenia ucznia demoralizacją

Sytuacje uznawane za kryzysowe, wymagające interwencji omówione w dokumencie.

I. Zagrożenie pożarem, wybuchem i zatruciem.

II. Stwierdzenie na terenie szkoły podejrzanych przedmiotów lub substancji.

III. Obecność na terenie szkoły osób niepożądanych, zachowujących się niewłaściwie lub zwierząt zagrażających bezpieczeństwu uczniów.

IV. Uszkodzenie mienia szkolnego.

V. Kradzieże na terenie szkoły.

MEN i GIS - INFORMACJA NA TEMAT POTENCJALNYCH ZAGROŻEŃ ZWIĄZANYCH ZE STOSOWANIEM ELEKTRONICZNYCH PAPIEROSÓW

Materiał opracowany przez Główny Inspektorat Sanitarny
przy współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej

Na przestrzeni ostatnich lat pojawiły się nowe zagrożenia dla zdrowia publicznego, tzw. elektroniczne papierosy (e-papierosy). Są one postrzegane jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się szczególnie atrakcyjne.

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany pozwalają ukryć nawyk palenia.
Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący młodzież przed sięganiem
po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.