• Zmień kontrast
  • A+
  • A++

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Klub Europejczyka w Brukseli

Klub Europejczyka, stworzony z grupy uczniów z naszej szkoły w 2013/14 roku, był jednym z głównych organizatorów Dnia Europy w Piasecznie który odbył się 9 maja. W nagrodę, pani prof. Danuta Hübner zaprosiła nas do udziału w wyjeździe studyjnym do Brukseli, który odbył się w dniach 24-28 września.

W pierwszym turnusie wyjazdu wzięli udział uczniowie klas trzecich: Piotr Nowak, Karolina Frala, Izabela Kabala, Marysia Rybak, Weronika Królak, Jakub Gibas, Olga Gil i Weronika Siara, pod opieką pani Katarzyny Rosłon.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję zwiedzić Parlament Europejski i uczestniczyć w wykładach na temat Unii Europejskiej oraz spotkaliśmy się z panią prof. Hübner, która opowiedziała nam o swojej działalności w UE, a następnie wspólnie z nami zjadła kolację. Wieczorem całą grupą z naszej szkoły spacerowaliśmy po stolicy Belgi. Następnego dnia zwiedzaliśmy Brukselę oraz Antwerpię. Mieliśmy okazję zobaczyć najbardziej znane zabytki Brukseli m.in.: Grand Place, Ratusz (Hôtel de Ville), Manneken Pis, Katedrę św. Michała i św. Guduli oraz Atomium. W Atwerpi natomiast: Rynek Grote Markt, Muzeum Rubensa i zabytkowe kamienice.

Podczas wyjazdu byliśmy zakwaterowani w hotelu w centrum miasta. Towarzyszyli nam wolontariusze, którzy brali udział w kampanii pani Profesor, oraz zwycięscy organizowanych przez nią konkursów o tematyce europejskiej.

Cała wycieczka oraz spotkanie z panią prof. Danutą Hübner wywarło na nas duże wrażenie. Zdobyliśmy nową wiedzę oraz wynieśliśmy bardzo dobre wspomnienia z pobytu w Brukseli.