• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Kartka z kalendarza

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Poprzez Niepodległą – wyjątkowy projekt eTwinning na rocznicę odzyskania niepodległości

Od września 2018 r. do stycznia 2019 klasa 6b realizowała wraz z setką szkół w Polsce projekt edukacyjny na platformie eTwinning pt. ,,Poprzez Niepodległą”. Opiekunami projektu byli: wychowawca p. Katarzyna Rosłon, nauczyciel informatyki p. Kamil Iwańczyk oraz terapeuta pedagogiczny p. Elżbieta Szulborska.

Założeniem projektu było stworzenie wirtualnego przewodnika po miejscowościach w Polsce, wspólne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości (poprzez tworzenie i wysyłanie kartek z życzeniami) oraz opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”.

Efekty cyfrowe projektu:

Poradnik ,,Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.”

Przewodnik ,,Piaseczno i okolice” wykonany przez uczniów 6B SP nr 3

przewodnik po Piasecznie i okolicach

Droga Polski do odzyskania niepodległości – kalendarium

Quiz historyczny

quiz

Prezentacja Szkoły Podstawowej nr3 im. T. Zawadzkiego ,,Zośki” w Piasecznie  Prezentacja

Cele założone w projekcie zostały osiągnięte, a 10 maja nastąpiło oficjalne podsumowanie i zakończenie projektu. Nauczyciele oraz uczniowie dostali za projekt prestiżową Krajową Odznakę Jakości. Ponadto p. E. Szulborska i p. Kamil Iwańczyk otrzymali List Gratulacyjny od Dyrektora Generalnego FRSE dr Pawła Poszytka. 

Włączenie metody projektów interdyscyplinarnych do pracy z uczniami jest efektem realizacji celów projektu PO WER, finansowanego z funduszy europejskich w latach 2018-2019 pod nazwą ,,Nauczyciel liderem zmian…”

A oto, co o tej metodzie mówi najnowsza podstawa programowa:

,,Duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych, takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych oraz organizacja i zarządzanie projektami. Zastosowanie metody projektu, oprócz wspierania w nabywaniu wspomnianych wyżej kompetencji, pomaga również rozwijać u uczniów przedsiębiorczość i kreatywność oraz umożliwia stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych”*

* Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej… (Dz.U. z 2017 poz. 356; załącznik nr 2).

Pracę nad projektem podsumowuje komentarz pani Elżbiety Szulborskiej:

„Ze swojej strony mogę powiedzieć, że praca nad projektem z klasą 6b, moimi kolegami z SP3 w Piasecznie oraz z uczestnikami projektu ze 100 szkół w Polsce była fantastyczną, kształcącą przygodą i w sposób znaczący podniosła moje kompetencje w każdym z wyżej wymienionych obszarów. Wszystkim uczniom ich rodzicom i pedagogom serdecznie dziękuję.