• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Kartka z kalendarza

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Wraz z książkami odkrywam swoje talenty

Zajęcia grupowe o charakterze terapeutycznym z wykorzystaniem tekstów literackich przeznaczone dla uczniów klas trzecich. Zajęcia odbywają się w piątki w bibliotece szkolnej  w godzinach 12:40 – 13:25 (45 minut) i prowadzone są przez psychologa szkolnego p. Katarzynę Tokarską i nauczyciela bibliotekarza p. Teresę Kęciek w oparciu o książkę B. Iberrolii „Bajki, które pomagają odkryć talenty". Zajęcia są kontynuacją wcześniejszego cyklu „Wraz z książkami radzę sobie z emocjami”.

Bajkoterapia jest wykorzystywana w pracy z dziećmi wymagającymi wsparcia ze strony osób trzecich. Nasze zajęcia są dla osób chętnych.  Zamierzone przez nas cele będą realizowane  poprzez czytanie dzieciom tekstów literackich, jak również poprzez wykorzystywanie do tych tekstów innych technik takich jak:

- drama,

- zajęcia z muzyką,

- zajęcia i zabawy ruchowe,

- relaksacja, wizualizacja,

- arteterapia (terapia przez sztukę) i inne elementy artystyczne,

- elementy treningu umiejętności społecznych,

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

Projekt polega głównie na spójnej integracji wielu metod podczas jednych zajęć. Dodatkowo ważne w naszym działaniu jest wspieranie rodziców poprzez systematyczną psychoedukację po przeprowadzanych zajęciach.

Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci rozwijały swoje talenty. Jednak uzdolnienia mogą być bardzo różne. Według Howarda Gardnera, amerykańskiego psychologa, jest dziewięć rodzajów inteligencji. Dzieci zostały nimi obdarzone w różnym stopniu. Zadaniem dorosłych jest dostrzec i docenić każdą odmianę inteligencji dziecka, a następnie pomóc mu ją rozwinąć i z niej umiejętnie korzystać. ?

„Bajki, które pomagają odkrywać talenty”. należą do cyklu trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwa opowiadania, a opisane sytuacje pomagają zwrócić uwagę na różnorodne uzdolnienia ich bohaterów.

Cele:

- rozpoznawanie mocnych stron jako wstępu do odkrycia talentu,

- zrozumienie talentów jako indywidualnych predyspozycji, które posiada każdy z nas,

- rozpoznanie talentów w sobie,

- rozwój inteligencji emocjonalnej,

- rozwój umiejętności społecznych,

- nabycie umiejętności wyszukiwania i pozyskiwania treści literackich (książek, audiobooków) pomagających w radzeniu sobie z problemami ,

- budowaniu pozytywnego nastawienia.