• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki"

w Piasecznie

ul. Główna 50

05-500 Piaseczno

tel. 22 7567519

email sp.golkow@wp.pl

Kartka z kalendarza

Szkoła w chmurze
Odznaka Szkoła eTwinning na lata 2020-2021

Sprawozdanie z zebrania Rady Rodziców w dniu 14 września 2016 roku

ZEBRANIE RADY RODZICÓW   Data: 14.09.2016 (środa)

PRZEBIEG SPOTKANIA:

 

obecnych: 22 przedstawicieli klasowych Rad Rodziców, Dyrektor A. Czarnecka, p. B.Krasowska

 

  1. Przewodniczący Tomasz Wielechowski powitał zebranych i przedstawił porządek obrad:
  2. Sprawozdanie z działalności Prezydium Rady Rodziców w roku szkolnym 2015/16
  3. Wybór Prezydium na rok szkolny 2016/17
  4. Język angielski – problemy z podziałami klas na grupy
  5. Plan lekcji – jak stworzyć idealny plan dla wszystkich
  6. Odwoływanie lekcji z powodu nieobecności nauczyciela
  1. Przewodniczący Rady Rodziców podsumował działalność Rady Rodziców jako bardzo udaną,  podziękował wszystkim zaangażowanym rodzicom oraz prezydium RR za współpracę w ubiegłym roku. Następnie oddał głos Pani Krasowskiej, która omówiła kwestie finansowe RR za rok 2015/16 oraz przekazała informacje o pozytywnej opinii Komisji Rewizyjnej po przeprowadzonej kontroli.
  2. Przystąpiono do wyboru nowego Prezydium RR, który poprowadziła Pani Dyrektor Czarnecka. Przeprowadzono głosowanie i jednogłośnie wyłoniono skład Prezydium oraz Komisji Rewizyjnej w poniższym składzie:

Przewodniczący                      - Tomasz Wielechowski

Z-ca  Przewodniczącego           - Agata Zabłocka

Sekretarz                               - Katarzyna Połaska

Skarbnik                                - Aldona Marczuk

Komisja Rewizyjna:

1 . Katarzyna Majek

2. Jolanta Walewska

3. Irena Wilczko

  1. Przewodniczący Tomasz Wielechowski przystąpił do omawiania zaplanowanych tematów. Wyraził opinię rodziców, iż plan zajęć uczniów jest niedoskonały, dzieci późno kończą lekcje, a następnego dnia zaczynają od rana. Zgodnie z sugestią rodziców proszono Dyrekcję, by plan był układany pod ucznia, a nie pod warunki stawiane przez nauczyciela. Następnie głos zabrała Pani Dyrektor stwierdzając iż „nie ma mowy o idealnym planie”, ponieważ jest 20 sal lekcyjnych, a 27 oddziałów. Dodała, iż 18/08 w szkole był „pan od Librusa”, który pomagał w ułożeniu planu lekcji, co mu się nie powiodło. Przewodniczący zaproponował, iż RR opłaci informatyka, który wspomoże Dyrekcję w ułożeniu planu.  Pani Dyrektor nie odniosła się do tej propozycji. Potwierdziła, że nauczyciele stawiają swoje warunki dyspozycyjności w tygodniu co jest uwzględnione przy układaniu planu w Librusie.

Pani Czarnecka stwierdziła, iż przyjrzy się planowi lekcji klasy VI SP, bo do tego planu rodzice składali zastrzeżenia. Postanowiono zastanowić się nad wcześniejszym początkiem lekcji dla tych klas, czyli od 7.10, po zasięgnięciu zgody zainteresowanych rodziców (referendum). Jednocześnie pani Dyrektor zobowiązała się do przeprowadzenia symulacji z nową opcją planu dla klas VI, którego wyniki przedstawi RR do 20/09.

Rodzice zaproponowali, by od następnego semestru funkcjonował nowy plan oparty na blokowym systemie zajęć. Pani Dyrektor nie odniosła się do tej propozycji. Zaprosiła Prezydium RR do odwiedzenia p. wicedyrektor Perzyny, by wspólnie obejrzeć ułożony plan.

 

  1. Pani Dyrektor poinformowała o planach rozbudowy stołówki. Złożono pismo w tej sprawie do Gminy, które zostało poparte przez Radę Rodziców.
  2. Przewodniczący RR omówił kwestie podziału na grupy na języku angielskim w gimnazjum. W wielu szkołach jest to praktykowane ze względu na bardzo dobre efekty nauczania. W naszej szkole uczniowie zdani są tylko na podstawowe nauczanie w bardzo dużych grupach klasowych. Pani Dyrektor stwierdziła, iż kiedyś funkcjonowało. Teraz brak na to środków, bo potrzeba dodatkowo około 1,5 etatu.  Przewodniczący wyraził opinię, iż jest to bardzo ważne dla nauczania dzieci i będzie kontynuować temat.
  3. Przewodniczący RR przedstawił problem odwoływania lekcji zwracając się do Pani Dyrektor z prośba, by zawsze to było zastępstwo, a nie odwoływanie zajęć.

Rodzice z większości klas zwracają uwagę, iż nagminnie odwołuje się lekcje pierwsze i ostatnie w przypadku braku nauczyciela. Rodzice wyrażają niepokój o realizację podstawy programowej, bo lekcje są odwoływane bardzo często. W przypadku zastępstw w środku zajęć przydzielani są nauczycieli nie mający kwalifikacji do prowadzenia danego przedmiotu np. nauczyciel od WF uczy historii. Pytanie więc o jakość nauczania w takich przypadkach.

Pani Dyrektor stwierdziła, iż średnio w roku są 32 tygodnie na realizację podstawy programowej.  Dyrekcja stara się przydzielać zastępstwa, jednak często się zdarza, że nie ma do dyspozycji nauczycieli. Zdarza się także, że są to nauczyciele uczący innych przedmiotów, którzy starają się prowadzić zajęcia zgodnie z programem.  

  1. Przewodniczący RR przedstawił projekt autorski R.Zięciny dotyczący rozpoznawalności nauczycieli naszej szkoły. Zaproponowano stworzenie  port folio  nauczycieli. Rada Rodziców zobowiązała się sfinansować to przedsięwzięcie. Pani Dyrektor Czarnecka  przykaże prośbę RR w tym temacie na najbliższym posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
  2. Zgłoszono problem niedziałających „poidełek” dla uczniów. Pani Dyrektor poinformowała, że będą naprawione do następnego tygodnia.
  3. Wywiązała się dyskusja na temat grafiku zajęć dodatkowych na sali gimnastycznej. Pani Dyrektor zobowiązała się umieścić harmonogram zajęć na stronie internetowej szkoły.
  4. Przewodniczący RR przedstawił propozycję zarekomendowania Dyrekcji szkoły firmy fotograficznej COMOSTUDIO.  Propozycja została pozytywnie przyjęta, podjęta w formie uchwały i jednogłośnie przegłosowana przez przedstawicieli klasowych. 
  5.  Następne spotkanie Rady Rodziców odbędzie się  20.10.16 g. 18:00 Zapraszamy!